BLOGIN TAKANA

★21-vuotias Turkulainen hevosharrastaja.
★Ylläpitohevosen Glitterin jälkeistä elämää uuden hevosuttavuuden Ministerin kanssa.
★Valmentaudun aktiivisesti ja tavoitteet ovat kilpailemisessa!

» Lue lisää minusta


23. tammikuuta 2017

Uusi vuosi ja uudet kujeet!

Vihdoin ja viimein mun hevosasiat ovat selkeytyneet! Tai ovathan ne tässä jo miltein reilun kuukauden verran olleet hyvin selvillä mutta en ole vielä vain saanut aikaiseksi päivitellä tänne blogin puolelle mitään. Nyt vihdoin ja viimein onkin kumminkin aika herätellä pikkuhiljaa blogia eloon uuden hevoskaverin myötä.. Uusi treenikaveri löytyikin loppujenlopuksi lähempää kuin luulinkaan!


Geen lähdön jälkeen mulla oli jo pidemmän aikaa ollut ilmoitus,että etsin uutta hevosta jonka kanssa olisi mahdollisuus valmentauta sekä kilpailla estepuolella. Useampaa hevosta ehtisinkin käydä kokeilemassa mutta nämä vaihtoehdot kaatuivatkin siihen,että olisi saanut käydä vain pari kertaa viikossa taikka siihen,että tallille tuli aivan julmetun pitkä matka joka ei töiden ohella tulisi onnistumaan mitenkään useasti viikossa kuljettuna. Geen lähdön jälkeen mulla oli kauhea hätä löytää mahdollisimman pian uusi hevonen jonka kanssa jatkaa enkä olisi halunnut jäädä hevosettomaksi kovin pitkäksi aikaa.. Tuossa kohtaa oltiinkin aika epätoivon partaalla kun mitään sopivaa ei tuntunut löytyvän. Loppujenlopuksi tuo tauko teki oikeastaan ihan hyvää ja tuli kyllä juuri oikeaan kohtaan! Aikoinaan sanoin,että kun Glitterin kanssa joskus lopetan niin se on oma joka mulle sen jälkeen tulee. Sen oman ostamista tuli mietittyä ihan tositarkoituksella (taino onhan sitä tässä tullut aina mietittyä ties kuinka monta vuotta) ja kun asioita puntaroi ja mietti mitä omalta ratsastukseltaan haluaakaan ja mikä on järkevintä tulevaisuutta ajatellen ja ylipäätään alkoi oman osaminen tuntua kaikista järkevimmältä vaihtoehdolta ja muutamaa potentiaalista ehdokasta ehtisinkin itseasiassa käydä katsomassa ja kokeilemassa.


 Tuohon aikaan yllättäen kaverini kyseli joko olen löytänyt uutta hevosta ja kertoi mitä hänellä olisi mahdollisesti tarjota. Mietittiin ja palailtiin asiaan uudemman kerran jolloin sovittiin,että tulisin kokeilemaan Ministeriä. Ihastuin tuohon kimoon täysin ja hevonen sekä vuokraus diili tuntui muutenkin kaikinpuolin juuri sopivalta! Se on varma,että vielä joku päivä tulen sen oman ostamaan mutta Ministerin kokeilun jälkeen tämä vaihtoehto tuntui enemmän kuin sopivalta ja tähän hetkeen juuri oikealta vaihtoehdolta joten siitä se, ajatus sitten lähti! 


Ministeri "Minkku" on mulla siis puoliylläpidossa kivalla pienellä kotitallilla. Minkku on syntynyt 2004, kokenut estehevonen ja säkää tällä ruunalla on n.170 mutta tosin ei tunnu kyllä yhtään niin isolta selästä :D  Reilun kuukauden verran toisaan olen nyt Minkun kanssa touhunnut.Tämä ensinmäinen kuukausi on mennyt ihan hevoseen tutustuessa mutta kaikki on kyllä alkanut rullaamaan todella kivasti ja olen päässyt sisälle tähän hevoseen melko nopeasti! Huomasi kyllä kuinka oma kunto heikentyi noinkin lyhyen tauon aikana.. Paljon ollaan menty puomeja sekä kavaletteja jotta oma estesilmä sieltä taas parantuisi paremmaksi.


Ratsastettavuudeltaan Minkku on ihan eri planeetalta kuin mitä Gee. Kauan kadoksissa ollut motivaatiokin on löytynyt,tuon hevosen selästä sitä tulee kyllä aina alas yhtenä hymynä! Ollaan tässä jo viikkojen aikana ehditty useampaan otteeseen hyppäämänkin omistajan silmän alla ja kerta toisensa jälkeen on sujunut todella kivasti siihen nähden,että hyppäämisestä mulla oli sen verran taukoakin. Tuota fiilistä joka tulee onnistuneiden valmennus kertojen jälkeen on kyllä ollut ikävä!  Aina olen puhunut ja halunnut kimon hevosen joten hauska sattuma,että nyt osuikin kohdalle kimo hevonen. Mä olen niin innoissani tästä kimosta kaverista! 

Ohessa tammikuun ihan alusta kuvattu  lyhyt video sekä muutamat Essin räpsimät kuvat parin viikon takaa! Tänään maanantaina meillä olikin Kärkkäisen valmennus josta mulla onkin itseasiassa muutama videopätkä tallennettuna joten palaillaan seuraavaksi hyppelöiden merkeissä! :)

2 kommenttia:

  1. Ministeri on kyllä huippu, eikä se tosiaan tunnu yhtään korkealta selässä vaiks onkin persjalkanen!:D

    VastaaPoista

Huomaathan,että kommenttisi ilmestyy näkyviin vasta kun olen sen hyväksynyt! Epäasialliset sekä arvostelevat kommentit jätetään julkaisematta.

Kiitos kommentistasi! :)
-Moona-

Copyright

Webdesignin tarjoaa Veera Junttila, Lunar Graphics 2016