BLOGIN TAKANA

★21-vuotias Turkulainen hevosharrastaja.
★Ylläpitohevosen Glitterin jälkeistä elämää uuden hevosuttavuuden Ministerin kanssa.
★Valmentaudun aktiivisesti ja tavoitteet ovat kilpailemisessa!

» Lue lisää minusta


24. heinäkuuta 2011

Julita -time with you

Ompa tylsä sunnuntai , aatteliin et  kirjottaisin  nyt sitte  mun entisestä hoitoponistani Julitasta!  :) Jota ehdinkin hoitamaan hiukan yli kolme vuotta.



2007  olin kasvanut isoksi Waltsu nimiselle shetlanninponille  jonka kanssa tykkäsin ratsastaa tunneilla  ja mitä hoidin aina muutamana päivänä viikossa. Waltsun ratsastamamisen lopetettua lopetin myöskin sen hoitamisen  ja aloin etsiä itselleni uutta "vakkaria" minkä kanssa voisin ratsastaa tunneilla ja kisailla tallin pikkukisoja.  Aloin hoitamaan norjanvuonohevostammaa Julitaa johon kiinnyin  aina päivä päivältä enemmän. Pyysin sitä kerran tunnille ja sen jälkeen halusin mennä  sillä  melkein aina kuin vain oli mahdollista. 






Julitan kanssa käytiin itse asiassa aika monissakin tallin seura  ja  erinlaisissa harjoitus, halloween ja tehtäväkisoissa  ja käytiin me  yksissä koulukisoissakin :D

2008 halloweenkisat

2007 seurakisat

2008? koulukisat
2009 lokakuu halloweenkisat , nää täis olla vikat yheiset kisat.
Oisko sit ollu 2009 tammikuu kun kuulin, että Julita myytäisiin toiselle paikkakunnalle ratsastuskouluun.
Sillon luulin vaan, että se ois jotain huhupuhetta mitä joku on tallilla kuullut. Mutta ei . Yks perjantai tallilla mulle sanottiin , että  Julita lähtee tänään illalla eikä tiedä jääkö sitten sinne vai tuleeko takaisin. Hoidin ponia sinäpäivänä pitkään ja vietin sen kanssa aikaa ja hyvästelin sen. Muistan ku olin päässy tallilta kotiin joku kaveri lähetti vielä viestinki , että Julita sitten äsken lähti . Se oli sillon ihan kauheeta :DD seuraavana aamuna ku tallille menin ni Julitan karsina oli tyhjä. Tuona aikana olin vähällä lopettaa koko ratsastuksen metsäkylässä. 


Bongasin sitten netistä jonkun kenellä oli tunneilta kuvia Julitasta siellä uudella tallilla. Pyysin tyttöä kertomaan, aina kun tietäisi jotain uutta onko Julita jäämässä sinne vai tulossa takaisin. Viikkoja kului ja ykspäivä sitte se tyttö laitto mulle viestin että Julita on tulossa vissiinki takaisin , kun ei siitä siellä ratastuskoululla vissiin kauheasti  oikeen tykätty, poni oli kuulema heittänyt jotain alkeisratsastajia selästään sun muuta. 
Tottahan se oli , yks päivä kun menin tallille Julita oli tullut takaisin. Sillon olin niin onnelline .


Sain jatkaa Julitan hoitamista hetin sen tultua takaisin, mutta  useille tunneille Julitaa ei vissiin sen takia otettu kun oli sinä talvena niin monta ratsastajaa pukeillaan heittänyt alas. Aina välillä otin irtotunteja , että saisin Julitalla ratsastaa ja jotta pääsisin taas tallin seurakisoihin sillä. 


2009 kesällä  Julita lähti muutamaksi kuukaudeksi laidunseuraksi ypäjälle . Sen kesän meninkin suurimmaksi osaksi Maaralla ja muilla tallin hevosilla. Syksyllä Julitan tultua takaisin aloin taas menemään sillä.


Alkutalvesta alkoi tuntumaan , että kehitys jumittaa paikallaan . Päätin sillon vaihtaa toiselle tallille ja vaihdoin samassa seuraa. Lopetettuani metsäkylässä ratsastuksen jouduin siinä samalla myös lopettamaan Julitan
hoitamisen. 
2009 
Aina sillon tällön kun on ollu aikaa ni oon Julitaa käyny moikkaamassa.





Ohooo tulipas pitkä :D no toivottavasti edes jotain kiinnosti lukee! 

6 kommenttia:

  1. Vähä söpöö :) Mä muistan joskus ku kysyin sult gallerias et mikä toi pinkki vaatetus on XD

    VastaaPoista
  2. hah :D joo mäki muistan, kysyit et kui mä noin hienol hupparil voin ratsastaa XD

    VastaaPoista
  3. noi ratsatuskuvat on vuonna 2008 mihi oot laittanu 2007 ! :D koska muistan noi kisat ja mul on kuvii niist nii ne on 2008 ja sit olin kans sil tunnil maaral ja seki oli 2008 :D

    VastaaPoista
  4. aijjaa ku mä muistan iha et se ois ollu -07 :o ei sit kai ollu :DD

    VastaaPoista
  5. Hei!
    Mä käyn nykyisin ratsatamassa Metsäkylässä tosi kiva paikka kivat hevoset ja ponit Julitalla oon kerran menny aika laiska se oli mutta ei pukitanu kuitenkaan oikee laukka sille on vaikee. Mun suosikki hevonen Metsäkylässä on Julitan kanssa saman rotuinen ruuna Rölli Viki on kanssa kiva.
    Terv. Taru

    VastaaPoista
  6. aijaa kiva :) joo onhan Julita kyl pikkase laiska ja just se oikea laukka vaikee. okei, joo rölli onkin kiva :)

    VastaaPoista

Huomaathan,että kommenttisi ilmestyy näkyviin vasta kun olen sen hyväksynyt! Epäasialliset sekä arvostelevat kommentit jätetään julkaisematta.

Kiitos kommentistasi! :)
-Moona-

Copyright

Webdesignin tarjoaa Veera Junttila, Lunar Graphics 2016