BLOGIN TAKANA

★21-vuotias Turkulainen hevosharrastaja.
★Ylläpitohevosen Glitterin jälkeistä elämää uuden hevosuttavuuden Ministerin kanssa.
★Valmentaudun aktiivisesti ja tavoitteet ovat kilpailemisessa!

» Lue lisää minusta


29. maaliskuuta 2014

Kaksi vuotta ♥

Tasan kaksi vuotta sitten tähän aikaan aloin Divaa virallisesti vuokraamaan. Siihen aikaan mun hevosharrastus oli vähän vaakalaudalla sillä edellinen vuokrahevonen Simpson oli myyty artukaisista toiselle paikkakunnalle ja ratsastuskoulu Pedantkin oli lopettanut. Kävin vain satunnaisesti TR:n puolella kerran viikossa tunneilla. Mulle ei olisi voinut parempaa tuuria edes silloin käydäkkään, onneksi löysin divan!
Muistan kun kävin divaa ensimmäisen kerran kokeilemassa, omistaja ratsasti alkuun ensin itse kentällä jonka jälkeen itse sain kiivetä selkään. Diva oli hiaman erityyppinen hevonen millä olin aikaisemmin ratsastanut, säpäkkä ja reipas tamma! Taisi  diva mua vähän kuskata koeratsastuskerralla ja itse yritin edes jotenkin pitää vauhdin rauhallisena. Samassa jo sovittiin,että aloittaisin divaa vuokraamaan 3kertaa viikossa, siitä se sitten lähti!  Alussa mietin aika monesti etenkin huonojen ratsastuskertojen jälkeen onko diva mulle sittenkin liian vaikea etten itse osaa ratsastaaa ollenkaan. Sinnikkäästi kumminkin jatkoin kokeilemista ja yrittämistä ja pikkuhiljaa meillä alkoi palaset vain loksahtelemaan kohdilleen! Siihen aikaan tänne blogiinkin varmasti postailin onnistuneista ratsastuskerroista ja tunneista divan kanssa, nyt lähinnä naurattaa kun noita postauksia lueskelee sekä katsoo videoita, ei herranjestas! Noh selvästikkin ollaan ratsukkona eteenpäin kehitytty kun vertaa videoita uusimpiin.

Itse kun enemmän estepuolenratsastaja kumminkin olen silloinkin halusin, että tulevalla vuokriksella pääsisi hyppäämään,  divan kanssa onneksi päästiin aina omistajan pitämille tunneille sekä pikkuhiljaa pääsin osallistumaan myöskin artukaisten omiin kisoihin. Meidän ekat kisat olivat Kartanon puolella kesällä 2012 luokkana huimat 60cm ja puhdas ratahan sieltä tietenkin tuli!  taisi diva olla hiaman hämillään mihin on oikein joutunut kun sitä ennen oli hypännyt kisoissa vain suurempia ratoja.  Tuosta seuraavat kisat taisivatkin olla TR:n seurakisat jossa mentiin 70cm 4vp napsahti ja päätettiin,että jälkkärinä menisin vielä korjaamaan virheet 80cm,  virheet saatiin korjattua ja puhdas rata tuli!  

Divan kanssa tosiaan käytiin aika aktiivisesti niin este-kuin puomi ja koulutunneillakin ja osallistuttiin Artukaisten omiin kisoihin. Elokuussa 2013 Diva muutti artukaisita pienelle yksityistallille maalle päin. Alkuun pyrin käymään sielläkin 2-3krt viikossa niin kuin aikaisempaankin tapaan. Sieltä päästiin divan kanna myöskin lähtemään meidän ensimmäisiin ulkopuolisiin kisoihin, Raisioon Alvan tallille seurakisoihin jossa hypättiin 80cm luokka puhtain tuloksin, tuo taisi olla meidän paras rata koskaan, diivuli oli super!
Tuosta muutama viikko eteenpäin päästiin jälleen Raisioon kisoihin, tällä kertaa hyppäämään mun ensimmäiset aluekisat, luokkana 90cm josta rapsahti 4vp ihan vain sen takia,että itse unohdin ratsastaa ja diva stoppasi okserille. Yhtä kokemusta taas rikkaampana jatkettiin treenejä! Matka Turusta Riihikoskelle on sen verran pitkä,että mun oli (ja on edelleenkin) todella hankala saada kyytejä järjestettyä. Ihan vain tästä syystä nyt viimeaikoina diivailut ovat jääneet vähän vähemmälle enkä pysty siellä asti monta kertaa viikossa säännöllisesti käymään. Onneksi nyt  viime kerroilla kyydit ovat järjestyneet ja olen päässyt diivuliakin moikkaamaan! 

Tasan vuosi sitten tähän aikaan.

En voisi olla yhtään onnellisempi siitä,että tasan kaksi vuotta sitten tuo tamma tuli mun elämään ja pysyy siellä edelleen!  Tässä kahdessa vuodessa on ehtinyt tapahtua niin paljon kaikenlaista,ettei itsekkään oikein kaikessa mukana pysy, ollaan koettu yhdessä niin onnistumiset kuin ne epäonnistumisetkin. Diva on opettanut mulle hurjasti, varmaan eniten mitä yksikään muu hevonen tähän asti on opettanut. Olen myöskin itse kasvanut ja muuttunut ihmisenä ja ratsastajana tässä ajassa todella paljon!  Diva sopii mulle kuin nyrkki silmään ja aina sen selkään kavutessa tuntuu niin kotoislta, on se  vaan paras <3
Mun piti koota materiaaleja ihan alusta tähän päivään saakka mutta niitä ei enään koneelt löytynyt ja movie maker ei antanut pyörittää tubesta ladattuja ja olisi siitä varmaan kaikenlisäksi tainnut tulla vähän ylipitkä, sen verran paljon eri videopätkiä on kertynyt näiden kahden vuoden ajalta :D

2 kommenttia:

Huomaathan,että kommenttisi ilmestyy näkyviin vasta kun olen sen hyväksynyt! Epäasialliset sekä arvostelevat kommentit jätetään julkaisematta.

Kiitos kommentistasi! :)
-Moona-

Copyright

Webdesignin tarjoaa Veera Junttila, Lunar Graphics 2016