BLOGIN TAKANA

★21-vuotias Turkulainen hevosharrastaja.
★Ylläpitohevosen Glitterin jälkeistä elämää uuden hevosuttavuuden Ministerin kanssa.
★Valmentaudun aktiivisesti ja tavoitteet ovat kilpailemisessa!

» Lue lisää minusta


22. joulukuuta 2013

Joulukalenteri-Luukku 22


Sain toivepostaus idean eräältä lukijalta,että kirjoittaisin tarkemmin koulunkäynnistäni sekä koulussa tekemistäni töistä. Aikaisemminhan olen jo kaksi postausta kirjoittanut koulunkäynnistäni, ensimmäisen vuosi sitten opiskeluiden alkuaikoina sekä nyt vuosi jälkeenpäi opiskeluiden loppusuoralla. Idea kuulosti kivalta joten halusin postaustoiveen toteuttaa, lähinnä keskityn tässä postauksessa mun tekemiin töihin koulussa sillä aikaisemmin olen jo melko tarkasti mun opiskeluista kertonunt,  TÄSSÄ vielä linkki aikaisempaan koulupostaukseen. Kuvitusta tosin mulla ei ole läheskään kaikista mun tekemistä koulutöistä joten lisäilen tähän vain niitä jotka löysin :) Jakakaa ihmeessä mielipiteenne, pidittekö tämäntyylisestä postauksesta? näitä koulupostauksia on ihan hauska aina joskus tehdä! Toivottavasti tykkäsitte :) 

Tosiaan koulun alkaessa jo melkein heti seuraavalla viikolla aloitimme leikkuksilla, tuntui kauhean hullulta,että niin nopeasti päästiin jo ihan itse asiaan. Olin alkuun melkoisen ronski leikkaaja, ekaa kertaa leikatessa harjotuspäitä taisin napsaista ihan reippaasti pituudesta pois.. :D  Kumminkin kun siirryimme leikkaamaan ihan oikeita asiakkaita olin enemmänkin liian varovainen ja useasti asiakkaat tokaisivatkin ,että saa pituudesta vielä ottaa enemmän.  Leikkauskurssi meillä kesti tähän asti kauviten , olimme teoriapuolella harjoittelemassa lähemmäs 3kk kun muut kurssit ovat sen 1kk kestäneet. Tosin keskityimme alkuvaiheessa ennen leikkauksia pesuihin, kampauksii, viimeistelyihin sekä eri tuotteisiin. 
Vuosi sitten syyskuussa kun aloitin koulun.. 
Ja nyt! Hehhe leikattiin mulle se otsis edellispäivä, uskaltauduin sittenkin! :D Aluksi en tiennyt oikein tykkäänkö vaiko en mutta nyt alan pikkuhiljaa tottumaan, noh nopsaanhan tämä tästä poiskin kasvaa :) 


Värikurssi on mulle ollut ehkä se mieluisin ja tykkään edelleenkin tehdä tosi paljon värjäyksiä! Värit olivat myöskin ehkä ne hankalimmat sillä se sisältää todella paljon teoriaa, siksi tuntuikin hullulta,että meillä oli vain kuukausi aikaa jonka jälkeen piti osata kaikki ja mennä asiakaspuolelle värjäämään asiakkaita. Alku tuntui hankalalta kun piti muistaa sekä tietää väriympyrät, vastavärit, väriasteikot ,sekoitussuhteet.. Hiuksiin ei voinutkaan vain laittaa haluttua väriä jos se oli esim aikaisemmin värjätty ja sisälsi tiettyä pigmenttiä yms.. Teoriasta itse sain vain perustiedon mutta tuntui ,että en muistanut läheskään puolia.. vasta kun pääsi käytännössä harjoittelemaan niin sisäistin kaiken! Olen muutenkin sellainen,että opin enemmän tekemällä kuin lukemalla. 
mulle viimevuoden tammikuussa tehty vaalea liukuvärjäys
Itse tein tälläviikolla torstaina kaverille punaisen liukuvärjäyksen!

Permanenttikurssi oli ehkä rasittavin ikinä.. emme tehneet muuta kuin rullasimme päivästä töiseen harjoituspäitä niin kauan ette rullaus oli hyväksytyn arvoinen.. Kaikenkaikkiaan piti varmaan rullata lähemmäs 15 työtä ja jokaisen piti olla läpi. Alku tuntuikin todella turhauttavalta kun yksikään rullaus ei mennyt läpi ja aina piti aloittaa vain uudelleen ja uudelleen. Nykyisin en niinkään permanenteistä välitä, toisin niissä kuluu 
aika todella nopsaan joten sen puoleen niitä on satunnaisesti ihan mukava tehdä. 

Kampaukset meille tuli nyt vasta joulukussa viimeisinä. Itse olen ollut vähän epävarma kampausten suhteen,etenkin jos pyydetään jotan tietynlaista kampausta tekemään. Yleensä teen kampauksia fiiliksen mukaan ja saan jonkin sortin inspiraation vasta pohjatyötä luodessa. Kampauksia en ole itse kauheasti tehnytkään joten luultavasti,epävarmuus lähtee siitä. Vähän jännittää miten tulen selviytymään kampausnäytöistä tammikuussa..  noh täytyy vain nyt joululoman aikaan yrittää vääntää kavereille eri kampauksia joskos sitä kautta se varmuuskin tulisi!

Viimevuoden pallonutturaa
Kampausta joulukuun alusta, mun kampauspää on mennyt ihan todella huonoon kuntoon. Takuttaa, pörröttää ja latva on ihan hamppukasaa. Kuvassa näkyykin, että latvat eivät ole kovinkaan sileät taikka siistiti. Tuohon päähän on aivan kamala alkaa vääntämään minkäänlaista kampausta. 
Kaverille kampausharjoitusta ehkä vuosi sitten kotona.. tuntuu,että osaan tehdä isoa ja sotkuista mutta en ollenkaan siistiä ja pientä :D

 Tuo punaanen liukuväritukka oli osa tyyliasiakastyötä.. siihen tuli myöskin vielä kampaus sekä meikki. Iski epätoivo kampauksen suhteen joten vedin letillä toisenpulen kiinni ja toinen puoli sai jäädä auki kiharalle. 
Ja loppuun aikaisemminkin näkynyt kuva kaverin tekemästä pallonuttursta mulle, mulla ois varmaan mennyt hermo moneenkin otteeseen jotta oisin saanut yhtä noin siistin ja sielän kampauksen! :D


2 kommenttia:

Huomaathan,että kommenttisi ilmestyy näkyviin vasta kun olen sen hyväksynyt! Epäasialliset sekä arvostelevat kommentit jätetään julkaisematta.

Kiitos kommentistasi! :)
-Moona-

Copyright

Webdesignin tarjoaa Veera Junttila, Lunar Graphics 2016