BLOGIN TAKANA

★21-vuotias Turkulainen hevosharrastaja.
★Ylläpitohevosen Glitterin jälkeistä elämää uuden hevosuttavuuden Ministerin kanssa.
★Valmentaudun aktiivisesti ja tavoitteet ovat kilpailemisessa!

» Lue lisää minusta


5. joulukuuta 2013

★Joulukalenteri-Luukku 5


Melkein vuosi sitten tein joulukalenterissa koulupostauksen mun koulunkäynnistä, opiskelusta parturi-kampaaja koulussa, kyseisen postauksen pääset lukemaan  klikkaamalla tästä.

Nyt melkein vuosi tuon postauksen julkaisemisesta päätin tehdä jälleen samantyylisen koulupostauksen toisin kirjoittaen hiaman eri muodossa sillä olen koulun ihan loppusuoralla. 

Parturi-kampaaja opiskelut aloitin tosiaan 2012 syksyllä, silloin olin arka, ujo,kaikesta tietämätön mutta myös toisaalta tosi innostunut ja halukas oppimaan ja saamaan itselleni ammatin. Nyt on tarkoitus valmistua kuukauden päästä, tammikuussa 2014! Aika on mennyt ihan hurjan nopeasti ja tähän puoleentoista vuoteen on mahtunut kaikenlaista ja olen myös johonkin suuntaan tainnut ehtinyt muuttuakkin niin sisäisesti kuin ehkä myös ulkoisestikkin. 

Nyt olen kaikki kurssit jo käynyt ja suorittanut, leikkaukset, värit, permanentit sekä ehostukset, vähän epävarmalta tosin vieläkin jossain määri tuntuu, onhan koulun jälkeen vielä toki paljon opittavaakin! Tällä hetkellä tosin meillä on vielä viimeiset opiskelut menossa jossa keskitytään pääosin eri kampauksien tekoon. Nyt loppupuolella meille tulee myös kasa erilaisia portfoliotöitä kaljuuntumisesta, tyyliin ja tyyleistä liiketoimintasuunnitelman laatimiseen, on muuten melkoisen hankala lähteä tekemään liiketoimintasuunnitelmaa kun ei ole lähimainkaan tulevaisuudessa vielä pistämässä omaa yritystä pystyyn.... Ensi viikolla meillä on koulussa näytöt (lopputyöt)  väreistä sekä leikkauksista, vähän jänskättää!  Onneksi nekin ovat pian ohi , jouloma alkaa 20pv jonka jälkeen palaan tammikuussa vielä kahdeksi viikoksi takaisin kouluun,tämän jälkeen mulla onkin tunnit täynnä ja yhdet näytöt vielä edessä, se jälkeen kaikki onkin siinä! Eli toisin sanoen vähiin käy!   Yksityisestä koulusta olen edelleen sitä mieltä,että parempi kuin amis, yksityiseltä valmistuu puolet nopeamassa ajassa suoraan itse ammattiin  ilman turhia löpinöitä! 
Kouluun mentäessä tähän pisteeseen verrattuna olin kyllä todella epävarma ja ujo. En oikein uskaltanut tehdä mitään saati olla erimieltä, pääsääntöisesti koskein siis työskentelyä asiakkaiden kanssa. Näin jälkikäteen ihmetyttää miten edes silloin päädyin noin epävarmana edes hakemaan kampaajaksi XD onneksi puolentoistavuoden aikana on ehtinyt tahpahtua paljon ja musta on tullut paljonpaljon varmempi. 
Mulla ei kyllä kauheasti ole opiskeluiden aikana vaihtunut hiustyyli, olen tyytyynyt tai aina palannut omaan ruskeaan ja pitkiin hiuksiin ;) luokkalaisilla on välillä lyhentynyt  ja seuraavaksi pidennyksillä pidentynyt ja värit vaihdelleet. Mä tiedän jos leikkaisin lyhyeksi,että katuisin sitä vähintääkin viikon päästä joten olen ihan suosiolla päättänyt,että mähän en mun hiuksista luovu! Viime tammikuussa värjäsin liukuvärjätyty mutta vaalentaminen pisti ne ajanmittaan niin huonokuntoisen näköisiksi joten palasin taas takaisin yksiväriseen ja leikkasin huonot latvat pois. Nyt en olekkaan vähään aikaan hiuksille mitään tehnytkään saati värjänytkään. Mulla kun on luonnostaankin tumma tukka niin ei näy pahemmin juurikasvukaan, sävyttäviä hoitoaineita käytän kerran viikossa mutta muuten hiukset ovat saaneet kasvaa ihan rauhassa ilman värjäyksiä :)
Tällä hetkellä on vähän epävarmaa minne päin lähden koulun päätytyytä. Tarkoitus on kumminkin jäädä  Turkuun ja saada jostain töitä. Tulevaisuudessa haluaisin muuttaa Helsinkiin taikka lähteä opiskelemaan ihan jotain toista alaa, sen kumminkin osaan jo nyt sanoa vaikka alasta ihan pidänki,että en halua työskennellä koko ikääni kampaajana. 

2 kommenttia:

Huomaathan,että kommenttisi ilmestyy näkyviin vasta kun olen sen hyväksynyt! Epäasialliset sekä arvostelevat kommentit jätetään julkaisematta.

Kiitos kommentistasi! :)
-Moona-

Copyright

Webdesignin tarjoaa Veera Junttila, Lunar Graphics 2016